Köp och leveransvillkor

Allmänna villkor

Allmänt:
Vi som tillhandahåller sajten www.uddabutiken.se är Uddabutiken eftr. AB, org. nr 559258-9237, 342 34 Alvesta furö1, Sverige (”Uddabutiken eftr”). Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Uddabutiken eftr.

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss, eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande, vi hänvisar till Föräldrabalken. Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av användarkonto hos oss, användande av några av våra tjänster på vår sajt godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.

Företagsinformation

Telefon:
070 – 656 74 69

Öppettider:
Butiken är öppen Onsdag till Söndag 10.00 – 16.00

Second Hand Rummet Lördag och Söndag : 12.00-16.00

Webb Butiken Dygnet Runt.

Adress:
Uddabutiken eftr AB,
342 34 ALVESTA FURÖ1 

Besöksadress:
Uddabutiken Ör, 342 64 Ör

Organisationsnummer:
559258-9237

E-postadress:
info@uddabutiken.se

Priser och avgifter:
Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms om 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp. Då olika skärmar och individuella skärminställningar påverkar färgåtergivning kan vi inte garantera att färgnyanserna på varorna stämmer överens med de bilder som visas när du som konsument besöker vår nätbutik. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

Våra avgifter för närvarande
För beställningar är fraktkostnaden 48 kr.

Betalsätt är Swish

Eftersom produkterna i webbutiken även finns i vår fysiska butik kan det vara så att lagersaldot inte stämmer i webbutiken.

Ångerrätt:
Du har rätt att exempelvis öppna förpackningen och prova den vara som du köpt och om du inte är nöjd med ditt köp har du 14 dagars ångerrätt från den dag du mottog varan. Varorna skall vara oanvända och hangtags eller annan originalhandling skall sitta kvar. Om varan har skadats under frakten anmäl detta omedelbart till fraktbolaget eller utlämningsstället och gör en skadeanmälan. Vid retur eller byte står kunden för returfraktkostnaden. Pengar för betald vara återbetalas snarast, eller senast 14 dagar efter att vi har mottagit returen. Vi ber dig returnera din vara i originalförpackning som postpaket. Det finns också ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) som du kan använda dig av. Returer skickas till:

Uddabutiken eftr. AB
Helén Blomstrand
Alvesta Furö 1 34234 Alvesta

Bytesrätt:
Vid retur eller reklamation, står du för transportrisken. Du som kund ansvarar för att försändelsen inte är skadad innan du tar emot och kvitterar leveransen. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln tills returen är avklarad. Är varan felaktig eller felexpedierad står vi för returfrakten.

Outlösta paket:
Vi debiterar en avgift för försändelser som inte hämtas ut motsvarande de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift samt hantering enligt prislistan från frakt bolag.

Leveranser:
Vid leveransförsening av väsentlig betydelse kan köpet hävas.

Leveranssätt / Postpaket:
För leveranssätt postpaket tillkommer fraktavgift för varje beställning. Om din beställning delas upp i flera leveranser debiteras fraktavgiften endast en gång.

Tvister:
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Support och tillgänglighet:
Vår målsättning är att besvara frågor via e-post inom 24 timmar från det att vi mottagit din fråga. Tidsangivelsen gäller endast under vardagar och för förfrågningar som avser redan utförda köp och beställningar. I de fall vi inte besvarat kundens e-post inom 48 timmar meddelar vi om fördröjningen och orsaken till denna. Vid svårare supportärenden som reklamationer, transportfrågor etc. kan handläggningstiden vara längre.

Bedrägeri:
Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägerier, dataintrång och/eller annan sorts missbruk av vår sajt.

Force majeure:
Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Allmänna villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

7.   KONTAKTA OSS
Du kan kontakta oss på följande sätt:
via e-post: info@uddabutiken.se
via telefon 070 – 656 74 69
genom att skriva brev till Uddabutiken eftr AB, Helén Blomstrand 342 34 Alvesta Furö 1.

Lägg till din rubriktext här

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Instagram

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin

Facebook